قيمت، فوايد و مراحل پاكسازي پوست

۱۷۰ بازديد

اگر تميز كردن پوست هنوز به يك عادت روزمره تبديل نشده است، وقت آن رسيده كه در تصميم خود تجديد نظر كنيد. جالب است بدانيد كه پوست هر 30 روز يكبار بازسازي مي شود. بنابراين، سلول هاي سطحي يا اپيدرمي از بين مي روند و سلول هاي جديد جايگزين مي شوند.


پاكسازي پوست معجزه اي است كه به روند حذف سلول هاي مرده از پوست كمك مي كند. بنابراين پوست تازه نفس مي كشد و آماده دريافت مواد مغذي است. اما بهترين راه براي تميز كردن پوست چيست؟ آيا مزايا و معايب سفيد كردن پوست را مي دانيد؟ هزينه تميز كردن پوست چقدر است؟
با پاكسازي پوست، پوستي شفاف و درخشان را تضمين خواهيد كرد. با ما همراه باشيد تا هر آنچه را كه در مورد مراقبت از پوست بايد بدانيد را به شما مي گوييم.


پاكسازي پوست چيست؟
قبل از پرداختن به هر موضوع ديگري، بهتر است با مفهوم اوليه پاكسازي پوست آشنا شويد. پاكسازي به معناي از بين بردن يا از بين بردن مواد آرايشي، عرق، چربي، آلودگي و سلول هاي مرده از سطح پوست است.


اين كار پوست را آرام مي كند و به تنفس پوست كمك مي كند. پاكسازي پوست را مي توان با استفاده از مواد و تكنيك هاي مختلف انجام داد. اما قبل از هر اقدامي بايد نوع پوست خود را بشناسيد. زيرا انواع پوست با يكديگر متفاوت است.


روش هاي پاكسازي بايد بسته به نوع پوست و نياز مشخص شود، استفاده از مواد ارگانيك، مواد شيميايي، شوينده ها و لايه بردارها و ابزار و تجهيزات از جمله راهكارهايي هستند كه پاكسازي پوست را براي ما ممكن مي كنند.


چرا پاكسازي پوست مهم است؟
شايد اولين سوالي كه به ذهن خطور كند اين باشد: چرا بايد پوستم را تميز كنم؟ دلايل مختلفي براي پاكسازي پوست وجود دارد كه در ادامه به آنها خواهيم پرداخت.


به بهبود وضعيت پوست كمك مي كند
سلول هاي پوست هر روز در معرض آسيب هاي مختلفي قرار مي گيرند، بنابراين براي داشتن پوستي شفاف و درخشان، پاكسازي بايد در اولويت قرار گيرد. با پاكسازي پوست تمامي آلودگي ها، باكتري ها و ميكروب ها را از سطح پوست پاك مي كند.


به اين ترتيب با از بين بردن ميكروب ها و آلودگي ها به ندرت شاهد جوش و آكنه هستيم. از طرفي با حفظ چربي هاي مفيد پوست مي توان چين و چروك و خطوط ريز پوست را درمان كرد.


پوستي جوان و شاداب داشته باشيد
با افزايش سن، سلول هاي پوست به آرامي بازسازي مي شوند و باعث مي شوند پوست كدر و تيره به نظر برسد. با كمك پاكسازي، حذف سلول هاي مرده به سرعت اتفاق مي افتد. بنابراين با جوان سازي پوست براي توليد سلول هاي جديد، پوست نه تنها شفافيت و طراوت را به دست مي آورد، بلكه پوست را جوان تر نشان مي دهد.


پاكسازي پوست
پيشگيري بهتر از درمان است
با پاكسازي پوست و از بين بردن عوامل مزاحم موجود در آن از بروز بيماري هاي پوستي مانند لايه برداري، خشكي بيش از حد، توليد بيش از حد چربي و سپس آكنه و جوش جلوگيري كرده ايم. تميز كردن ساده راه حل ايده آل براي پوست است، از آسيب و مشكلات احتمالي جلوگيري مي كند.


افزايش اعتماد به نفس
در نهايت آيا مي توان پوستي شفاف و درخشان داشت و از آن لذت برد؟ همه ما اعتماد به نفس بيشتري به دست خواهيم آورد و با پوستي شفاف و عاري از انواع مشكلات احساس بهتري نسبت به خود خواهيم داشت.

 

تمامي عوامل ذكر شده باعث مي شود كه به پاكسازي پوست توجه كنيم و اين مشكل را در اولويت قرار دهيم. اما روش هاي پاكسازي پوست چيست؟


آشنايي با روش هاي پاكسازي پوست
پاكسازي با هدف از بين بردن سلول هاي مرده و ناخالصي ها از روي پوست انجام مي شود. با اين حال، روش هاي پيشنهادي براي انجام اين كار كاملاً متفاوت است. اگر بخواهيم يك طبقه بندي كلي از اين روش ها داشته باشيم، بايد آن را به سه بخش كلي تقسيم كنيم:


مراقبت از پوست در خانه
تميز كردن پوست در آرايشگاه
پاكسازي پوست در كلينيك زيبايي
اگرچه از تمامي اين روش ها براي فكر كردن به پاكسازي عمومي پوست استفاده مي شود، اما در روش هاي خانگي و آرايشگاهي، پاكسازي به صورت سطحي انجام مي شود. اگر مي خواهيد پوست خود را عميقاً تميز كنيد، بايد به روش هاي باليني روي بياوريد. اما راه هاي پاكسازي پوست در خانه و آرايشگاه چيست؟


پاكسازي پوست در منزل و سالن
علاوه بر مواد شيميايي، از ابزار و روش هاي فيزيكي نيز مي توان براي پاكسازي پوست استفاده كرد. براي پاكسازي ساده پوست، معمولا از اسكراب ها و لايه بردارها كه مي توانند شيميايي يا طبيعي باشند استفاده مي شود. به طور كلي برخي از روش هاي پاكسازي انواع پوست عبارتند از:
پوست را لايه برداري كنيد


رايج ترين راه براي پاكسازي انواع پوست از سلول هاي مرده استفاده از اسكراب است. انواع مختلفي از اسكراب ها وجود دارند كه حاوي شكر يا نمك هاي معدني هستند كه پوست را نرم مي كنند. اگرچه استفاده از اسكراب يك روش غير تهاجمي در نظر گرفته مي شود، اما گاهي اوقات مي تواند باعث التهاب پوست به خصوص در پوست هاي حساس شود. بنابراين لايه برداري بايد چند بار در هفته انجام شود.


علاوه بر مواد شيميايي مختلف، مي توان از مواد طبيعي نيز براي پاكسازي پوست استفاده كرد.
اسكراب پوست صورت


پوست را برنزه كنيد
يكي ديگر از روش هاي پاكسازي پوست موميايي كردن پوست است، چه در خانه و چه در سالن ها. بد نيست بدانيد كه بخار منافذ پوست را باز مي كند و آلودگي هاي عمقي پوست را از بين مي برد. جوش هاي سرسياه ناشي از بسته شدن منافذ پوست را مي توان به راحتي با كمك بخار از زير پوست پاك كرد. مهمترين اثر برنزه كردن پوست، گردش خون در زير پوست است.


براي بوييدن پوست در خانه كافي است يك قابلمه آب را بجوشانيد و برگ نعنا، سيب يا ليمو را به آن اضافه كنيد. پوست را با حوله خشك كنيد. توجه داشته باشيد كه بخار آب آنقدر داغ نيست كه به مويرگ هاي پوست آسيب برساند. بخور پوست نيز در آرايشگاه ها با استفاده از تجهيزات مخصوص انجام مي شود.



شستشوي پوست با كمك دستگاه
انواع مختلفي از درمارولرها و برس هاي مخصوص پاكسازي پوست وجود دارد كه هم در خانه و هم در آرايشگاه موجود است. سلول هاي مرده توسط بدن حذف مي شوند. از سوي ديگر، هنگامي كه پوست كامل شد، قادر به استفاده از مواد مغذي، ويتامين ها و مواد معدني خواهد بود. به اين ترتيب پوست به شكل بهتري تقويت و تغذيه مي شود. به دليل باز شدن پوست، قرار دادن اين اجسام به خوبي و سريع عمل مي كند.


روش هاي باليني پاكسازي پوست

پاكسازي پوست در كلينيك هاي پوست و مو يكي از روش هاي رايجي است كه اين روزها شاهد آن هستيم. اين كلينيك ها با ارائه راه حل هاي مناسب به ما نويد شفافيت فوق العاده اي را مي دهند. در مورد رايج ترين روش هاي پاكسازي پوست در كلينيك هاي زيبايي چه مي دانيد؟


ميكرودرم ابريژن
اين تكنيك براي افرادي كه مي خواهند لكه هاي پوست خود را پاك كنند توصيه مي شود. در صورت وجود لكه هاي قهوه اي، لكه هاي باقي مانده از جاي جوش و زخم را مي توان با اين تكنيك از بين برد.
بسياري از افراد ميكرودرم ابريژن را نوعي لايه برداري عميق مي دانند كه در آن كريستال ها پاشيده مي شوند و سلول هاي مرده جذب مي شوند. اگرچه بعد از استفاده از اين روش احتمال قرمزي و تورم وجود دارد، اما از داشتن پوستي شفاف و درخشان مطمئن هستيد. زيرا اين روش مبتني بر تحريك كلاژن سازي پوست است.


ميكرودرم ابريژن
لايه برداري شيميايي
لايه برداري با كمك مواد شيميايي قوي نيز امكان پذير است و اين نوع نقص اغلب در كلينيك ها رخ مي دهد. اين نوع لايه برداري منجر به مشكلات بافت پوست و حتي گاهي تغيير رنگ پوست مي شود.


ماساژ پوست و استفاده از مواد مغذي
ماساژ حرفه اي پوست به بهبود گردش خون در زير پوست كمك مي كند. يكي از راه هاي پاكسازي پوست، لايه برداري و ماساژ دادن پوست است. در طول ماساژ پوست، معمولا از مواد سفت كننده پوست استفاده مي شود. بنابراين اين ماده را به سرعت جذب كنيد. در نتيجه پوست با استفاده از ماسك ها، ويتامين ها و مرطوب كننده ها عميقا پاكسازي و تقويت مي شود.


فوايد پاكسازي پوست چيست؟ فاطمه حبشي
حذف سلول هاي مرده و ناخالصي ها از سطح پوست بيش از آنچه فكر مي كنيد به زيبايي و درخشندگي پوست مربوط مي شود. اگر در مورد لزوم پاكسازي پوست خود به اين نتيجه نرسيده ايد، بد نيست به فوايدي كه در ادامه توضيح مي دهيم نگاهي بيندازيد.


با آلودگي خداحافظي كنيد
پاكسازي پوست يك كابوس براي ميكروب هاي پوست است. از طرفي كثيفي ها و مواد آرايشي باقي مانده در منافذ پوست با پاكسازي از بين مي روند. به اين ترتيب پوست از آلودگي و چربي پاك مي شود. پوست تميز آماده جذب مواد مغذي است.


به حفظ رطوبت در پوست كمك مي كند
با تغذيه عميق پوست، به حفظ تعادل اسيديته پوست كمك مي كند. به اين ترتيب پوست رطوبت مورد نياز خود را حفظ كرده و به خوبي تغذيه مي شود. بنابراين ديگر شاهد كشيدگي، رطوبت و خشكي بيش از حد پوست نخواهيم بود. از طرفي با آبرساني به پوست درخشندگي و لطافت آن تضمين مي شود.


جلوگيري از التهاب و شل شدن پوست
ماساژ دايره اي و دستي به كاهش استرس و حفظ تعادل ذهني كمك مي كند. ماساژ با تحريك سيستم لنفاوي و بهبود گردش خون به سم زدايي پوست كمك مي كند. به اين ترتيب پوست صاف تر و جوان تر به نظر مي رسد.


https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/


چربي اضافي سطح پوست را از بين مي برد
آلودگي و چرب بودن پوست يكي از عوامل اصلي ايجاد آكنه و كك و مك است. با پاكسازي پوست از چربي، منافذ پوست باز شده و به اين ترتيب احتمال ايجاد آكنه و جوش كاهش مي يابد. با اين حال، بايد مراقب روغن هاي مفيد پوست باشيد. زيرا برداشتن آن از روي پوست به دليل پاكسازي زياد باعث خشكي و التهاب پوست مي شود.

فیشیال یکی از روش‌های محبوب برای بهبود ظاهر پوست و کاهش علایم پیری است. این روش از طریق تزریق مواد مختلفی مانند بوتاکس، فیلرها، و اسیدهای چرب به لایه‌های مختلف پوست انجام می‌شود. فواید و عوارض فیشیال بسیار زیاد و متنوع هستند. فواید اصلی فیشیال شامل کاهش چین و چروک‌های پوست، افزایش حجم و جوانسازی صورت، بهبود تراکم و الاستیسیته پوست، و ایجاد پوستی صاف و جوانتر می‌باشد. همچنین، این روش می‌تواند باعث کاهش ظاهر پف و سیاهی زیر چشم، مواجهه با آکنه‌ها و جایگاه‌های خشکی در پوست، و حتی افزایش اعتماد به نفس فرد شود.

 

اما همانطور که هر روش دارای مزایاست، فیشیال نیز ممکن است با عوارضی همراه باشد. عوارض متداول فیشیال شامل درد و تورم موقت در محل تزریق، احساس سختی یا سوزش، و قرمزی پوست می‌باشد که معمولاً در چند روز بعد از روند درمان بهبود می‌یابد. همچنین، ممکن است در برخی افراد بافت‌های زیرین پوست زخمی شود یا عفونت‌های جدی به وجود آید. علاوه بر این، نتایج فیشیال ممکن است ناپایدار باشند و نیاز به تکرار درمان‌ها داشته باشند، که این مسئله می‌تواند موجب هزینه‌های اضافی و ناراضی‌تری از نتایج شود. به همین دلیل، قبل از تصمیم‌گیری برای انجام فیشیال، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کرده و مزایا و عوارض مربوطه را با او بررسی نمایید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.