پرینت گرفتن از گوشی موبایل اندروید و آیفون

۹۵ بازديد

چاپ روی گوشی های اندروید و آیفون

اگر می خواهید بسیاری از اسناد، عکس ها و فایل های خود را در گوشی یا تبلت خود در فضای ابری ذخیره کنید و از طریق وای فای از گوشی خود پرینت بگیرید، این مقاله برای شما مناسب است. شرایط بسیاری وجود دارد که در آن یک کپی کاغذی از یک سند یا سند خاص مورد نیاز است. این فایل سند می تواند یک عکس، رزومه یا سندی باشد که باید در جایی ارسال کنید یا در سوابق خود نگه دارید.

خوشبختانه، مانند گذشته برای چاپ فایل ها نیازی به کامپیوتر ندارید. می توانید این کار را مستقیماً از تلفن هوشمند خود با اتصال تلفن خود به چاپگر از طریق Wi-Fi انجام دهید. خواه از محصولات اپل، آیفون یا آی پد، یا گوشی ها و تبلت های اندرویدی استفاده می کنید، این محتوا به شما نشان می دهد که چگونه هر دو سیستم عامل را به چاپگر خود متصل کنید. امیدواریم پس از مطالعه آن بتوانید اسناد موجود در دستگاه خود را به راحتی به فایل فیزیکی تبدیل کنید.

از تلفن یا تبلت اندرویدی چاپ کنید.

راه های زیادی برای چاپ فایل ها در دستگاه های اندرویدی شما وجود دارد. فقط سیستم عامل اندروید پیشرفت قابل توجهی در چاپ با کیفیت بالا داشته است. علاوه بر این، نسل جدید چاپگر دارای قابلیت و ویژگی های جدیدی است که فرآیند چاپ را از طریق شبکه وای فای انجام دهد. یکی از مطمئن‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای اتصال دستگاه‌های اندرویدی به چاپگرها، برنامه Google cloud print و ویژگی خدمات چاپ پیش‌فرض است.

با Google Cloud Print تلفن خود را به چاپگر متصل کنید

Google Cloud Print فناوری است که به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را از هر کجا و در هر دستگاهی چاپ کنید. شاید بتوان این اپلیکیشن را بهترین روش چاپ از دستگاه های اندرویدی دانست. می‌توانید با ایجاد حساب Google از این ویژگی بی‌سیم برای چاپ فایل‌ها و اسناد استفاده کنید. فقط باید مطمئن شوید که چاپگر شما از این ویژگی پشتیبانی می کند و به شما امکان چاپ با اتصال به دستگاه هوشمند و ابر را می دهد.

اساساً این برنامه در بسیاری از دستگاه های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید وجود دارد. برای پیدا کردن آن، باید به بخش "تنظیمات" دستگاه خود بروید و کلمه "چاپ" را جستجو کنید. اگر Cloud Print نصب شده باشد، این برنامه برای شما نمایش داده می شود.

یک چاپگر با برنامه Google Cloud Printing به تلفن متصل شده است

برای استفاده از این فناوری ابتدا باید چاپگر مورد نظر را به برنامه اضافه کنید. مطمئن شوید که چاپگر شما روشن است؛ علاوه بر این، تلفن همراه Android و چاپگر شما باید به یک شبکه Wi-Fi متصل باشد.

دوباره وارد تنظیمات گوشی شده و عبارت «Print» را جستجو کنید. یک گزینه "Print" ظاهر می شود که می توانید روی آن کلیک کنید. در صفحه ای که باز می شود، برنامه «Google Cloud Print» را مشاهده خواهید کرد. در سمت راست بالای صفحه یک دکمه منو وجود دارد که گاهی اوقات سه نقطه را نشان می دهد. با کلیک بر روی آن گزینه «افزودن چاپگر» را از میان گزینه های موجود خواهید دید.

نرم افزار چاپ ابری به طور خودکار چاپگرهای موجود در شبکه Wi-Fi شما را جستجو می کند. هنگامی که چاپگر مورد نظر خود را پیدا کردید، آن را انتخاب کنید تا به لیست چاپگر اضافه شود. اکنون آماده صدور دستورات چاپ فایل مورد نیاز از طریق گوشی اندرویدی خود هستید.

نحوه چاپ از تلفن اندرویدی با فناوری Google Cloud Print

اکنون می توانید پس از افزودن هر چاپگری به گوشی اندرویدی خود با استفاده از فناوری چاپ ابری، به راحتی هر فایلی را چاپ کنید. برای انجام این کار، پس از باز کردن فایل، تصویر، ایمیل یا صفحه وب مورد نظر برای چاپ، روی دکمه منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و گزینه «چاپ» را انتخاب کنید.

به طور خودکار شما را به چاپگری که اضافه کرده اید متصل می کند. اما اگر بیش از یک چاپگر اضافه کرده اید، باید روی دستگاهی که می خواهید کلیک کنید. به این ترتیب می توانید تنظیمات مختلفی را برای چاپ سند خود اعمال کنید. این تنظیمات شامل تعداد کپی برای چاپ، اندازه کاغذ سفید و سفید و جهت صفحه است.

تلفن Android خود را از طریق برنامه خدمات چاپ پیش فرض به چاپگر Wi-Fi متصل کنید.

سرویس چاپ پیش‌فرض به تلفن Android شما اجازه می‌دهد چاپگرها را در شبکه Wi-Fi شما پیدا کند. به همین دلیل، برای جلوگیری از تداخل، باید در طول فرآیند به یک شبکه Wi-Fi متصل باشید. اگر خطایی دریافت کردید یا نمی توانید چاپ کنید، ابتدا بررسی کنید که آیا تلفن هوشمند شما به Wi-Fi صحیح متصل است یا خیر. زیرا گاهی اوقات ممکن است دستگاه ها به شبکه دیگری متصل شوند تا سیگنال قوی تری پیدا کنند.

با استفاده از سرویس پیش‌فرض در تلفن Android خود چاپگر اضافه کنید.

برای اتصال گوشی اندرویدی خود به چاپگر، با استفاده از این سرویس خودکار، باید وارد قسمت «تنظیمات» تلفن همراه خود شوید. پس از جستجوی کلمه “Print” بر روی گزینه “Print” کلیک کنید. برای نمایش فهرستی از چاپگرهای موجود در آن شبکه، سرویس چاپگر پیش فرض را انتخاب و باز کنید. سپس یکی از این دستگاه ها را انتخاب کنید.

اگر چاپگر شما پیدا نشد، دوباره به تنظیمات بروید و این بار به جای سرویس پیش فرض، روی گزینه «افزودن سرویس» کلیک کنید. پس از ورود به Google Play، مارک چاپگر خود را وارد کنید و برنامه را برای آن دانلود کنید. نرم افزار ویژه توسعه یافته توسط سازندگان چاپگر، اتصال آنها را به دستگاه های مختلف آسان کرده است.

سرویس چاپ اندروید را اضافه کنید

توجه داشته باشید که می توانید چاپگرها را به صورت دستی اضافه کنید. برای انجام این کار، وارد سرویس چاپگر پیش فرض شده، از منوی بالا سمت راست، «Add a printer to the IP address» و «Add a printer» را انتخاب کنید و در کادر مربوطه «IP» را وارد کنید. بر روی گزینه Add کلیک کنید و نام دستگاه خود را از لیست ارائه شده مشاهده خواهید کرد.

افزودن چاپگر با آدرس IP در تلفن Android

نحوه چاپ از گوشی اندرویدی با استفاده از سرویس چاپگر پیش فرض

اکنون که چاپگر شما آماده چاپ است، می توانید اسناد مورد نیاز خود را چاپ کنید. فایل خود را انتخاب کنید و روی منوی سه نقطه کلیک کنید. با کلیک بر روی دکمه "چاپ"، پس از انتخاب چاپگر، صفحه تنظیمات را مشاهده خواهید کرد. تعداد کپی های مورد نیاز، اندازه کاغذ، جهت، حالت رنگ، امکان چاپ در دو طرف یا یک طرف و همچنین انتخاب صفحه از جمله ویژگی هایی است که می توانید تغییر دهید. پس از مشاهده سند، می توانید دستور چاپ صادر کنید.

با آیفون یا محصول اپل خود چاپ کنید

Apple AirPrint یک برنامه برای دستگاه های iOS است. این برنامه امکان چاپ اسناد با کیفیت بالا را در گوشی های آیفون فراهم می کند. عملکرد این برنامه در اکثر نسخه های آیفون مشابه است و استفاده از نرم افزار را برای کاربرانش ساده کرده است.

اگر قصد خرید چاپگر و استفاده از سیستم عامل iOS را دارید، باید چاپگری تهیه کنید که از Apple AirPrint پشتیبانی کند. اصولا می توانید با مشاهده لوگوی این برنامه روی بسته بندی دستگاه این موضوع را تایید کنید.

برای چاپ یک سند با استفاده از برنامه AirPrint در آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید:

1: مطمئن شوید که چاپگر و آیفون به Wi-Fi متصل هستند.

2- چاپگر خود را انتخاب کنید. برنامه‌هایی مانند Mail، Safari و Evernote از AirPrint پشتیبانی می‌کنند. با باز کردن آن می توانید اتصال آیفون و چاپگر را بررسی کرده و در نهایت چاپگر مورد نظر را انتخاب کنید.

اکثر برنامه‌ها نماد اشتراک‌گذاری دارند که روی آن کلیک کرده و «print» را انتخاب کنید و نام چاپگر ظاهر شود. اگر برای اولین بار از این ویژگی استفاده می کنید، باید چاپگری با "AirPrint" را از لیست دستگاه های موجود در بالای صفحه انتخاب کنید و این دستگاه را به عنوان پیش فرض برای استفاده در آینده ذخیره کنید.

نماد اشتراک گذاری آیفون

اگر نمی توانید چاپگر خود را پیدا کنید، "انتخاب چاپگر" را انتخاب کنید تا به آیفون اجازه دهید چاپگرهای اطراف را برای یافتن دستگاه مورد نظر خود جستجو کند.

یک چاپگر در آیفون انتخاب کنید

3- تنظیمات لازم برای چاپ را انجام دهید. تعداد صفحات مورد نیاز، حالت‌های رنگی و انتخاب صفحاتی که می‌خواهید از مواردی هستند که می‌توانید با توجه به اولویت خود از آنها استفاده کنید.

تنظیمات چاپگر در آیفون

4- در نهایت روی «چاپ» در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا سند چاپ شود.

اخرین حرف

توانایی اتصال تلفن همراه به چاپگر می تواند بسیاری از فعالیت های روزانه ما را آسان کند. زیرا برای چاپ اسناد و عکس های خود نیازی به انتقال اطلاعات به کامپیوتر نخواهیم داشت. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله پاسخگوی سوالات شما در مورد چاپ از گوشی های اندرویدی و آیفون دارای Wi-Fi باشد. اگر به دنبال چاپگر با کیفیت و حرفه ای هستید به فروشگاه اینترنتی آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید; همکاران ما برای انتخاب بهترین و پیشرفته ترین چاپگر همراه شما خواهند بود.

ماخذ: https://avafarhang.com/print-from-mobile-using-wifi/

جابجایی مخاطبین از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر، مانند انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید، یک فرآیند مهم و چالش‌برانگیز است. یکی از روش‌های متداول برای انجام این کار استفاده از خدمات آنلاین است. بسیاری از سرویس‌های ابری و نرم‌افزارهای مخصوص وجود دارند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا مخاطبین، پیام‌ها، عکس‌ها و سایر اطلاعات مهم خود را از دستگاه آیفون به دستگاه اندروید منتقل کنند.

 

در جابه جایی مخاطبین از ایفون به اندروید، ابتدا کاربران باید نرم‌افزار متناسب با دستگاه ایفون خود را نصب کرده و سپس با استفاده از آن اطلاعات خود را به یک سرور آنلاین آپلود کنند. سپس، با وارد کردن اطلاعات و اعتبارات خود، می‌توانند از دستگاه اندروید جدید خود، اطلاعات را بازیابی کنند. این فرآیند ممکن است زمان‌بر باشد، به خصوص در صورتی که حجم بزرگی از اطلاعات قابل انتقال باشد، اما با توجه به پیشرفت‌های فناوری، امکانات بهتری برای جابجایی سریع‌تر و آسان‌تر اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف ارائه می‌شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.