یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم ؟

۳۸,۳۶۷ بازديد

 

همانطور که گفته شد کتاب حاضر در صدد آن است تا با ارائه دروسی جامع و هدفمند مهارت های چهارگانه را بی کم و کاست پوشش داده و آموزشی پویا و جذاب را فراهم آورد. این سطح بهعنوان مکمل سطح پایه عمل میکند و علاوهبر تکرار مباحث پایه در آن برای یادگیری بیشتر و عمیقتر شما، آموزشهای پیشرفتهتری به آن اضافه میشود تا با دست پر و آمادگی بالایی به سطحهای بالاتر بروید. فعالیتهای او در زمینهٔ تدریس، ترجمه و ویراستاری بوده است و درحالحاضر، بهعنوان دبیر تحریریهٔ زبانهای خارجی با مجلۀ فرادرس همکاری میکند. یکی از شاهکارهای این مجموعه تلفیق دنیای واقعی با دنیای مجازی به زبان انگلیسی است. یکی از جالبترین نکات در مورد اپلیکیشن Babbel این است که درسهایی مطابق با سلیقه شخصیتان به شما پیشنهاد میدهد. یکی از نکات مثبت درباره این برنامه آموزشی این است که شما می توانید مدرس خود را بر اساس فاکتورهایی مانند کشور، هزینه و میزان در دسترس بودن انتخاب کنید و پس از مرحله انتخاب مدرس، شما باید در یک آژمون تعیین سطح شرکت کنید تا سطح دانش زبان انگلیسی شما بر اساس استاندارد CEFR مشخص شود و سپس یک برنامه مطالعاتی برای یادگیری دریافت خواهید کرد. در هر درس از کتاب، در ابتدا با ارائه مطالب و عناوین ملموس و بسیار کابردی بر روی مهارت هایی چون گرامر و لغات تمرکز کرده و سپس مهارت های دیگر زبان آموزان را تقویت می کند.

علاوه بر آن با تهیه پکیجهای خودآموز زبان انگلیسی، مطالب درسی مناسب سطحتان در اختیارتان قرار خواهد گرفت تا دیگر نیازی به جست و جوی کتاب و مطالب آموزشی در سطح اینترنت نخواهید داشت.پکیجهای خودآموز سایبرتاک مدرن، در 6 سطح از صفر تا صد زبان انگلیسی را پوشش میدهند. برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه، شما باید با آن زبان درگیر شوید تا انگیزه و نیاز به یادگیری در شما ایجاد شود (engage). با این حال، این پایان سفر شما نیست! آیا شما اشتباهی انجام دادهاید و از اصطلاح صبح به خیر پس از ساعت ۱۲ ظهر استفاده کردهاید؟ بعد از ظهر به خیر اصطلاحی است که باید از آن استفاده میکردید، با این حال خط مابین بعد از ظهر و عصر، اندکی تیره و تار است، شما میتوانید از این اصطلاح تا ساعت ۵ بعد از ظهر استفاده کنید. یکی از بارز ترین شیوه های اشتباه یادگیری زبان انگلیسی برای زبان آموزان، محدود کردن آن به لغت است، این دسته زبان آموزها بدون در نظر گرفتن وجوه دیگر زبان تنها به نوشتن و حفظ کردن معنی لغت ها بسنده کرده اند . امتیاز آن در فروشگاه گوگل 4/9 است و بیش از 10 میلیون نصب فعال دارد. دانشآموزان خود را تشویق کنید تا مهارتهای گوش دادن، صحبت کردن و تلفظ خود را در خارج از خانه بهبود بخشند.

یک دوره آموزشی چهار سطحی است که مهارتهای ارتباطی دانشآموزان را در داخل و خارج از کلاس توسعه میدهد. در نهایت بر مهارتهای آیلتس تسلط پیدا کرده و پس از بررسی روند پیشرفت خود، در آزمون اصلی آیلتس ثبت نام کنید. این مجموعه زبان آموزان را برای گذراندن آزمون آیلتس IELTS در دو سطح عمومی و آکادمیک آماده می سازد. هر سطح کتاب به دو بخش A و B تقسیم گردیده و در انتهای هر یک از کتاب های دانش آموز، کتاب های کار ارائه شده است. این دوره طیف وسیعی از مطالب را ارائه می دهد که می توانید با توجه به نیاز دانش آموزان و زمان و منابع در دسترس از آنها استفاده کنید: کتاب دانشجویی با تمرین آنلاین به دانش آموزان اجازه می دهد تا مهارت های زبانی خود را تمرین کرده و توسعه دهند ، دروس از دست رفته را فرا بگیرند و پیشرفت را با تمرین آنلاین دنبال کنند. و مطالب متنوع در این کتاب بتواند به راحتی دنیای واقعی را شبیه سازی کند و با دنیای اطراف ارتباط برقرار کرده با الهام از موضوعات کتاب، انگلیسی را به راحتی فراگرفته و به این زبان صحبت کند. با روش های قدیمی و تکراری نمی شود نتیجه گرفت.

حیطه کاربرد زبان انگلیسی به اینجا ختم نمی شود بلکه در برنامه های هوشمند، در سیستم تنظیمات موبایل و سایر لوازم الکترونیک هم کاربرد دارد. مطابق با سیستم آمریکایی بوده و امروزه یکی از پرطرفدارترین کتاب های آموزشی در سرتاسر جهان است. کتاب American Headway با اصولی ثابت شده در گرامر، سیستم یادگیری لغاتی مشخص و برنامه ای منسجم برای افزایش تمام مهارت های زبانی اعم از Speaking، Listening، Writing و Reading طوری برنامه ریزی شده است که این یادگیری را از مرزهای کلاس فراتر ببرد و به شما روش هایی بهتر و پیشرفته تر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید بدهد. کلاس با Speak Now Online Practice. هر فعالیت در Speak Now شامل یک جزء صحبت کردن است. در طول 16 ترم کلاسهای SPO از کتاب Speak now استفاده میشود و در 8 ترم ابتدایی از کتاب جانبی Tune In هم استفاده میشود و در 8 ترم دوم هم کتاب جانبی Super Talk بهکار گرفته میشود تا انواع تکنیکها، لغات و اصول مربوط به مکالمه را هرچه بهتر یاد بگیریم. سوالی که برای اکثر داوطلبان آیلتس ایجاد میشود مخصوصا وقتی در ابتدای مسیر یادگیری هستند، اینست که چند ساعت تمرین و مطالعه نیاز است تا بتوانند برای امتحان آیلتس آماده شوند.

تا بتوانند در هر موقعیتی حرفی برای گفتن و نوشتن داشته باشند، ناگفته نماند برای تقویت مهارت نوشتن، تمام تکنیک ها با کلمات و عبارات مرتبط در متن های گوناگون بسیار تاثیرگزار و کاربردی هستند. تیم تخصصی آموزشی فلارایز با ارائه بهترین کتب آموزش زبان اسپانیایی و جدیدترین متد آموزشی مطابق با استانداردهای بین المللی همواره در تلاش است تا زبان آموزان را به سمت اهدافشان سوق دهد. از این رو انتشارات جهانی Cambridge در انگلستان سالهاست توجه میلیون ها زبان آموز و مدرس را به خود جلب کرده است، کتاب Passages 1 زبان آموزان را در موقعیت های بسیار طبیعی و کاربردی قرار می دهد و از آنها می خواهد تا انگلیسی گفتاری را به صورت کاملا طبیعی و حرفه ای ارتقا دهند و با دیگران ارتباط موفقی داشته باشند همچنین مباحث و موضوعاتی که ارائه شده اند زبان آموزان را در تمام موقعیت ها و شرایط زندگی آماده می کند.

با زبان انگلیسی جهانی ، زبان آموزان جهان را از طریق محتوا و ایده های National Geographic و TED تجربه می کنند و انگیزه لازم برای صحبت در مورد مهمترین آنها را فراهم می کنند. از مزایای دیگر ویرایش دوم این مجموعه افزودن ویدئوهای TED TALKS به این کتاب است که علاوه بر تدریس انگلیسی به دانش آموزان فرصت تفکر درباره نحوه موفقیت بزرگان جهان و درس گرفتن از زندگیشان و بکار گیری آن در دنیای واقعی و استفاده از این موضوعات بکر و ایده ها برای بیان نظرات و ایده های خود در کلاس درس است که این امر ناخودآگاه منجر به SPEAKING بیشتر آنها در کلاس خواهد شد . از مزایای دیگر این مجموعه همراهی آن با داستان های National geographic است. یادگیری زبان ترکی ذاتاً دشوار نیست ولی قواعد و کلماتی دارد که تا به حال با آنها آشنایی نداشتهاید و یا کمتر از آنها استفاده میکردید. در حالی که زبان ترکی میتواند یکی از چالش برانگیزترین زبانها برای یادگیری باشد، دارای ویژگیهای جذابی نیز هست. زبان اسپانیایی یکی از پرکاربردترین زبانهای جهان و آسان ترین زبان دنیا برای فارسی زبانان است.

تعداد زیاد کشور های انگلیسی زبان در سراسر جهان به این معنی است که زبان انگلیسی می تواند درهای زیادی را برای شما باز کند. ساده بودن این گونه دور همی ها موجب می شود که همه اعضا مایل به برگزاری تعداد بیشتر جلسات با فواصل زمانی کم باشند. یک ساعت دیگر، او با دوستانش پشت میزش نشسته است. این روش نه تنها در مدت زمان طولانی نتیجه ی مطلوبی را به دنبال ندارد بلکه به فرد زبان آموز این را حس القا می کند که زبان انگلیسی بسی سخت و طاقت فرسا است و او نمی تواند از پس سختی های آن برآید. درس های New World Culture زبان آموز را به کشف و بررسی موضوعات کنونی ترغیب ساخته و مهارت های پژوهشی اینترنتی او را قوت می بخشد. تسهیلات صحبت و ضبط به دانشآموزان شما امکان میدهد فعالیتهای گفتاری خود را برای درجهبندی و بازخورد برای شما ارسال کنند. فعالیتهای ویدیویی هر چهار درس یکپارچه میشوند و مدلهای زبانی واقعی را برای دانشآموزان ارائه میکنند.Speak Now همچنین میتواند از طریق فعالیتهای اضافی موجود در کتاب کار به یک دوره چهار مهارتی گسترش یابد. در سطح B2 اولین کتاب از مجموعه دو جلدی Passages است که پس از اتمام مجموعه ۴ جلدی Interchange شروع می شود و سرشار از ایده ها، کلمات و عبارات بسیار گوناگون است که در راستای موضوعات بسیار جذاب و کاربردی در متن های متنوع، توسعه و گسترش پیدا کرده اند و طبقه بندی شده اند.

این مجموعه چهار سطحی شامل (intro- Level 3) از سطح beginner - intermediate است و بعد زبان آموز وارد کتاب های دو سطحی World class در دو سطح upper intermediate- advance میشود. سطح هایی که برای زبان آموزان نوجوان در نظر گرفته شده است بدین صورت است: مبتدی، پیش متوسطه، متوسطه، فوق متوسطه و پیشرفته که در مجموع شامل ۱۷ ترم می باشد. وجود دارد که انتخاب را برای یک زبان آموز دشوار می کند و سوال پیش می اید که کدام منبع معتبر است ؟ جالب این است که هرگاه سوال چرا باید به زبانی غیر از زبان مادری مسلط شد،پرسیده می شود افراد آن را به زبان انگلیسی تعمیم می دهند، گویی غیراز زبا انگلیسی زبان دیگری را به عنوان زبان بین المللی به رسمیت نمی شناسند در حالی که در دنیا هفت زبان بین المللی وجود دارد. وقتی از افراد پرسیده می شود که چرا باید به زبانی غیر از زبان مادری مسلط شد پاسخ های متفاوتی دریافت می شود، که در میان پاسخ های متفاوت، شباهت های نیز دیده می شود؛ مثلا اگر این سوال از افراد بزرگسال پرسیده شود معمولا می گویند که یادگیری زبان روش خوبی برای جلوگیری از الزایمر است، و یا اگر از یک فرد جوان پرسیده شود آن را، راه خوبی برای پیشرفت و کسب درامد و همچنیت ارتباطات بین المللی خواهد یافت.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد لطفا از سایت ما دیدن کنید.

آموزش زبان انگلیسی یکی از موارد حیاتی برای افرادی است که به دنبال بهبود مهارت‌های زبانی خود و ارتقاء سطح دانش خود هستند. برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از روش‌های تدریس موثر می‌تواند تاثیر زیادی در فرآیند یادگیری داشته باشد. یکی از روش‌های معتبر برای آموزش زبان انگلیسی، شرکت در کلاس‌های زبان یا دوره‌های آموزشی آنلاین است. این دوره‌ها با فراهم کردن محیطی تعاملی و تنوع در فعالیت‌ها، به افراد کمک می‌کنند تا با لغات و گرامر زبان آشنا شده و مهارت‌های مکالمه، شنیداری، خواندن و نوشتن خود را تقویت کنند.

 

همچنین، استفاده از منابع آموزشی متنوع مانند کتب زبان، فیلم‌ها، موسیقی و نرم‌افزارهای آموزشی نیز می‌تواند به بهبود یادگیری زبان کمک کند. اهمیت تمرین مداوم و تکرار در یادگیری زبان بسیار بالاست. با تکرار فعالیت‌های زبانی، افراد به تدریج مهارت‌های خود را تسلط بخشیده و به راحتی در مکالمات روزمره و مواقع مختلف زندگی خود قابل استفاده کرده و از زبان انگلیسی بهره‌مند شوند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.