رحماني فضلي: فعاليت‌ها در شهرداري‌ها به صورت الكترونيكي شده است

۴۵ بازديد

ويزر كشور گفت: در حال حاضر اكثر فعاليت‌ها در شهرداري مبتني بر سامانه‌هاست و دريافت خدمات از شهرداري‌ها به روش‌ الكترونيكي است.

 

به گزارش خبرنگار دولت گروه سياسي باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور در مراسم آئين بهره برداري از طرح‌هاي ملي وزارت كشور، گفت: با توجه به منابع طبيعي روز درختكاري و فضاي سبز، در اين دولت از ۱۲ درصد سرانه به ۱۵ درصد رسيديم و در حال حاضر  ۲۶۹ پروژه را هم به بحث فضاي سبز، بوستان‌ها و توسعه فضاي سبز شهري اختصاص داده‌ايم؛ همچنين با توجه به برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته به اميد خدا در ارديبهشت ماه ۱۵ هزار ميليارد تومان پروژه داريم كه با دستور رئيس جمهور به بهره برداري خواهند رسيد.

او ادامه داد: از جمله مباحثي كه در شهرداري‌ها به عنوان اولويت مطرح است موضوع سازماندهي خدمات و به كارگيري و آموزش نيرو‌هاست، همچنين تصويب طرح‌هاي كلان ملي با همكاري دولت در كميسيون كلان شهر‌ها به دستور رئيس جمهور براي اولين بار در دولت ما تاسيس شد.

رحماني فضلي افزود: در موضوع پسماند شهري تصميمات بسيار خوبي گرفته شد، قانوني در مجلس ارائه شد و با مشاركت شهرداري، دولت و مردم موضوع پسماند شهري با سرعت بسيار خوبي در حال پيشروي است؛ در بحث توزيع و ايجاد توازن در موضوعات خدمات شهري هم اعتباراتي از محل ماليات بر ارزش افزوده و يا ساير محل‌ها از دولت با شاخص‌هايي مبتني بر ايجاد توازن و تعادل به شهرداري‌ها داده مي‌شود.

وزير كشور گفت: يكي از اقدامات بسيار مثبتي كه در شهرداري‌ها با دستور رئيس جمهور انجام شده و پيگيري‌هاي مكرر هم در اين زمينه داشته‌ايم موضوع سامانه‌هاست؛ در حال حاضر اكثر فعاليت‌ها در شهرداري مبتني بر سامانه‌هاست و دريافت خدمات از شهرداري‌ها به روش‌ الكترونيكي است.

او اضافه كرد: مصوبه‌اي با موضوع درآمدزايي شهرداري‌ها در دولت داشته‌ايم و ساماندهي كرده‌ايم و در كنار آن براي دهداري‌ها لايحه بسيار جامع و خوبي داشتيم؛ براي مثال ۳۷ هزار دهداري ما از يك لايحه قوي، دقيق و درستي كه مبتني بر تجربيات اين چند ساله باشد برخوردار نبودند كه اين لايحه را هم اخيرا در دولت تصويب كرديم، تعيين تكليف دهيار‌هاي عزيز از نظر به كار گيري و نحوه ارتباط با شغل‌شان كه در  جلسه سال ۱۳۹۶ به دهياران وعده داده شد هم در بحث درآمد زايي و هم درمديريت واحد يك پارچه در عرصه روستايي در دست پيگيري است.

رحماني فضلي تشريح كرد: يكي از آسيب‌هاي ما اين بود كه مديريت واحد و يكپارچه در روستاها وجود نداشت و همه دستگاه‌هايي كه در امور روستايي فعاليت مي‌كنند با حفظ وظايف ذاتي و ماموريت‌هايشان با نوعي هماهنگي از طريق دهياري مواجه خواهند شد كه مي‌تواند هم در تغيير كاربري‌ها، هم خدمات رساني و هم تعيين محدوده‌ها موثر باشد. از سويي ديگر درآمد زايي بر دهداري‌ها مبتني بر اخذ عوارض البته با تعيين سياست‌ها و نظارت دقيق وزارت كشور خواهد بود كه همه اين اقدامات در راستاي اين بوده كه ما بتوانيم مديريت شهري و روستايي را سازماندهي كنيم.  

وزير كشور گفت: علاوه بر ۶ پروژه شاخص مديريت شهري كه امروز با حضور همكارانم در ۵ شهر كشور با فرمان رئيس جمهور به افتتاح و بهره برداري مي‌رسد، ۹۹۸ پروژه ديگر هم با اعتباري بالغ بر ۹ هزار و ۹۸۷ ميليارد تومان  به تصويب خواهد رسيد كه با آن ۶ پروژه بيش از ۱۰ هزار پروژه خواهد شد كه به اين شرح است: ۳۷۰ پروژه در زمينه محيط زيست و هواي پاك، ۳۲۱ پروژه در حوزه زيرساخت و عمران شهري، ۱۱۲ پروژه در حوزه مديريت بحران، ۹۵ پروژه در حوزه تاسيسات و تجهيزات شهري، ۸۳ پروژه در حوزه فرهنگي اجتماعي و ۱۷ پروژه در حوزه فناوري اطلاعات و شهر هوشمند آماده است كه با فرمان رئيس جمهوري به بهره برداري خواهند رسيد.

انتهاي پيام/ 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.